Hier wat verzamelde informatie en mijn ervaring aangaande motorbanden (op mijn FJR1300a 2004 en FJR1300AE 2016).
Laat ik beginnen met te vertellen dat de Dunlop roadsmart 2 mij zeer goed zijn bevallen, qua sturen, slijtvastheid en prijs.
Inmiddels ben ik (na 18.000km) op de nieuwe FJR aan de 3e set Dunlop RoadSmart 3 begonnen en ook die bevallen zeer goed, inderdaad verbetering ten opzichte van RoadSmart 2, stabieler op hoge snelheid en meer grip, wel iets gevoeliger voor cuppen.
2014-2015 Dunlop RoadSmart 2, 1e set, 16.000 mee gereden
2015-2016 Dunlop RoadSmart 2, 2e set, 17.360 km vervangen door RoadSmart 3
2017-2017 BT023 standaard op nieuwe FJR, Heel slecht, vreselijk cuppen, bij 5000 km echt gevaarlijk!
2017-2019 Dunlop RoadSmart 3, set 1 vervangen na 14.866 km, weer RoadSmart 3 eronder.
2019-2021 Dunlop RoadSmart 3 set 2 vervangen na 17.989 km onder, kunnen nog wel 11 km mee, cuppen niet!
2021-mei bij 41.722 km Dunlop RoadSmart 3, set 3, zeer tevreden over dus weer RoadSmart 3 eronder.
Er lijkt een opvolger te zijn, de RoadSmart 4
Banden problemen cuppen BT023
Mijn nieuwe FJR1300AE was helaas voorzien van Bridgestone BT023GT, ZEER slechte ervaring mee, ook nu weer!
In het begin sturen de BT023 niet onaardig maar ook op mijn nieuwe FJR RP28 is de voorband BT023 na 5000 km vreselijk gecupt en al aan vervanging toe, ik nooit een BT023 meer! Lees verder cuppen BT023
Banden probleem trillen stuur opgelost!
Oorzaak vreselijk trillen in stuur na nieuwe banden gevonden: dynamische onbalans! Veel bandendealers onderkennen dit probleem, balanceren alleen staties! Van de fabriek uit was er op mijn nieuwe FJR slecht tot niet uitgebalanceerd, voor zat geen enkel loodje, waardoor vreselijk trillen in stuur..... Lees verder voor de oplossing
Bandenspanning FJR
Voor minimaal 2,5 - 2,7 en Achter minimaal 2,9 Lees verder...
Voorgeschreven Type band, bandenmaat FJR
Moet voldoen aan deze maten en eisen:
Achter 180/55 ZR 17 M/C (73W)
Voor 120/70 ZR 17 M/C (58W)
Het is een fabeltje dat de Bridgestone BT023 GT voorgeschreven is, verplicht is om te monteren. Wat wel waar is is dat de BT023 GT één van de eerste banden was die aan de type goedkeuring voldeed. Wat ook waar is is dat andere merken ook aan die eisen voldoen en stukken veiliger, slijtvaster en beter zijn. Het is ook waar dat Yamaha een deal heeft met Bridgestone om de BT023 GT als standaard te monteren, ze kijken dus meer naar geld dan veiligheid.
Motorbanden, mijn ervaring, motorbanden test, problemen trillen cuppen |
Dunlop roadsmart 3 Mijn nummer 1 Dunlop RoadSmart 3 (4) |
Dunlop roadsmart 2 Mijn nummer 2 Dunlop RoadSmart 2 |
Bandenspanning FJR Bandenspanning Controleren, Voor minimaal 2,7 en achter minimaal 2,9 |
Oorzaak vreselijk trillen in stuur na nieuwe banden gevonden |
Motorband-reparatieset Handig om bij je te hebben. |
Bridgestone BT023GT ZEER slechte ervaring BT023 vreselijk cuppen |
Home Motorbanden - Prijzen - Metzeler Michelin - Bridgestone - Pirelli - Conti Road Attack 2 evo |
Dunlop RoadSmart 2
Zou één van de betere banden moeten zijn, slijtvast en minder last van cuppen, dus die ben ik op advies van Huybers motoren maar eens gaan proberen op de FJR, zeer goed en uitvoerig geadviseerd, Huybers krijgt van mij alvast 5 sterren en de RoadSmart 2 ook!
29-3-2014 de Dunlop Road smart 2 liggen eronder, nou dat stuurt lekker, bij nieuwe Z6 en bt023gt had ik altijd het gevoel dat ze platter door de bocht wilden dan ik, met de Dunlops ga je in balans en zonder moeite een bocht in.
Kosten bij Huybers toen € 305,- all in, inclusief demonteren, monteren wielen en statisch en dynamisch uitbalanceren.
Nou maandag 31-03-2014 ook nog Hypepro vering, wat een feest, dat wordt weer genieten deze zomer.
07-05-2015 Heb de Dunlop road smart 2 er nu zo'n 16.000 km onderliggen, profiel ziet er nog redelijk goed uit maar je merkt dat de banden ietsje vierkant worden waardoor het insturen iets minder wordt. Ik laat ze daarom op 8-5-2015 toch maar vervangen. Denk dat de banden voor rechtuit nog wel een paar duizend km meekunnen maar ga volgende week richting Winterberg en wil dan wel lekker en veilig kunnen sturen.
De band op hogere snelheden, tot 170 voelt zeer comfortabel, geeft een veilig gevoel, cruise control aan en kijk mama zonder handen, geen enkel probleem.
Ik kom regelmatig op de Duitse autobaan en ervaar dan dat het tot 200 nog steeds goed voelt, daarboven is het afhankelijk van de zijwind, mijn oude FJR met koffers is daar toch wat gevoelig voor.
Tot nu toe wel de fijnste band, qua sturen, slijtvastheid en prijs, inmiddels ligt de 2e set eronder.
26-08-2016 17.359 km met set 2 gereden, begint voor nu iets te cuppen, nog niet hinderlijk en stuurt nog redelijk maar het wordt tijd voor Dunlop RoadSmart 3, besteld....., worden een dezer dagen vervangen (2-9-2016).
02-09-2016 Dunlop RoadSmart 3 Roadsmart 3 laten monteren (oude fjr).
Het was heel even wennen omdat ik de oude platte/vierkante banden gewend was, gaat nu weer soepel de bocht in.
Mijn eerste gevoel nadat ik er 100 km mee gereden heb, voelt goed in de bochten, voelde weinig tot geen reactie op teerstrepen, verder lijken de stuureigenschappen op die van de roadsmart 2.
Bij tweede rit wat meer over de witte strepen gereden, bij rechtuit voel je ze niet eens.
In de bochten bij constant toerental heb ik beetje gevoel van scherper de bocht in willen, heb in Sauerland ervaren dat je hierdoor heel goed de scherpere bochten doorkomt, en bij lange bochten met flink gas erop blijft de ideale lijn gevolgd worden. Echt heerlijk sturen...... heb er nu 3500 km mee gereden....
Ook op hoge snelheid veel stabieler en meer grip dan roadsmart 2, voelt ook bij 240 nog veilig aan.
9 augustus 2017 Dunlop RoadSmart 3 Op nieuwe FJR1300AE
Die vreselijke Bridgestone BT023 vervroegd moeten vervangen wegens vreselijk cuppen.
Eindelijk de vertrouwde Dunlop Roadsmarts 3 onder de nieuwe FJR, wat een verschil, heerlijk, had ik eerder moeten doen.
Ik hoop dat de slijtvastheid, net als op mijn oude fjr zo rond de 15.000 km zal liggen (klopt, na 14.866 km vervangen).
24-5-2019 Update RS3 over set 1
Na 8000 km, de Dunlop RoadSmarts 3 zijn wel ietsje gevoeliger voor cuppen (alleen 1e set) dan RS2.
Na 11.500 km, dat cuppen wordt wat erger en je begint het iets te voelen, ook op hogere snelheid, maar nog niet storend.
Na 12.500 km Stuurt nog steeds lekker de bochten in, profiel nog voldoende, maar vooral nu wordt bandenspanning belangrijker, bandenspanning, doe 2,9 achter en 2,7 voor.
Na 15.000 km, indicator voor geeft 'Vervangen' aan, cuppen is iets erger maar trilt alleen iets bij 170 en in lange bochten, persoonlijk kies ik nu voor vervangen en nu er nieuwe onderliggen merk je het verschil pas, weer heerlijk sturen.
16-9-2020 Update RS3 over set 2 veel minder last van cuppen.
2019-2021 Dunlop RoadSmart 3 zitten er nu 15.000 km onder, kunnen nog wel 3000 km mee, cuppen nog steeds niet!
17-5-2021 ik heb nieuwe banden besteld, na 18.000 km, amper cuppen, dus weer RS3
2021-05-27 bij 41.722 km Dunlop RoadSmart 3 set 3 zit eronder...
Er lijkt een opvolger te zijn, de RoadSmart 4
Een kennis van mij, Fast-Eddy, iemand die zijn fjr wel alle hoeken van de bocht laat zien (vlotte rijder), is zeer tevreden over grip en sturen RoadSmart 3, maar daar waren de banden qua profiel na 11.500 km echt op, glad.
Hij heeft ook 2 sets Michelin Pilot Road 4 GT versleten (12.400 en 11.500 km) maar zijn voorkeur gaat uit naar Roadsmart 3
2019 Hij gaat nu de pirelli angel GT proberen.
Pirelli Angel GT2 A
Globetrotter (jan) Ik heb mijn vierde set Pirelli Angels GT er nu onder.
Topbanden! De GT2-A (A voor de zwaardere toermachines) is natuurlijk weer verbeterd t.o.v. het oude model die vorig jaar nog testwinnaar was.
Nu 11.000 km mee gereden en ik kan er eigenlijk nog wel 2000 km mee doen verwacht ik.
Voor 120/70ZR17 M/C TL (58W) (A)
180/55ZR17 M/C TL (73W) (A)
(A) Versie met gewijzigd karkas voor zware motoren
Test verslag Pirelli Angel GT2 2019
Zaterdag 24 september 2016 Filmpje van de nieuwe Sauerland 2017 route, kon gelijk mijn nieuwe banden (Dunlop RoadSmart 3) even uit te proberen.
Beide zeer goed bevallen... Ik vind het gewoon heerlijk sturen, vol zelfvertrouwen de bochten door, zelfs de haarspeld bochten gaat soepel.
Nog een informatiefilmpje over de RoadSmart 3
Deze keer weer bij Karelsen Soest geweest voor mijn motorbanden.
Kosten € 310,- inclusief statisch/dynamisch uitbalanceren, zeer tevreden (zelf wielen eruit en erin).
Dunlop Roadsmart 3
De nieuwe sportieve RoadSmart III touringband wil vooral inspelen op de noden van Europese motorrijders. Tijdens de R&D fase die 31 maanden duurde, legde men 1,2 miljoen testkilometers in de meest uiteenlopende omstandigheden af. Andy Marfleet, marketingdirecteur van Dunlop Europe Moto, stelt dat de RoadSmart III anders is en dat merk je. "Met de iGT technologie moet de band ook op een natte ondergrond uitstekend presteren en dat is in Europa een belangrijke kwaliteit. Door het nieuwe profiel wordt de band ook duurzamer en slijt hij gelijkmatig af tijdens het gebruik." Deze Dunlop RoadSmart III band is beschikbaar vanaf januari 2016.
Er lijkt een opvolger te zijn, de RoadSmart 4
Dunlop Roadsmart 2 na 13.400 km
Nieuw en oud naast elkaar dunlop-road-smart-2 na 16000 km
Motorbanden, mijn ervaring, motorbanden test, problemen trillen cuppen |
Dunlop roadsmart 3 Mijn nummer 1 Dunlop RoadSmart 3 |
Dunlop roadsmart 2 Mijn nummer 2 Dunlop RoadSmart 2 |
Bandenspanning FJR Bandenspanning Controleren, Voor minimaal 2,7 en achter minimaal 2,9 |
Oorzaak vreselijk trillen in stuur na nieuwe banden gevonden |
Motorband-reparatieset Handig om bij je te hebben. |
Bridgestone BT023GT ZEER slechte ervaring BT023 vreselijk cuppen |
Home Motorbanden - Prijzen - Metzeler Michelin - Bridgestone - Pirelli - Conti Road Attack 2 evo |
Motorbanden Metzeler roadtec Z4, Z6, Z8
Bij aanschaf (2012) zat er op mijn FJR Metzeler Z6, 2 setjes van versleten, ik vond ze moeilijk sturen.
Levensduur op FJR tussen 8.000 en 10.000 km, daarna sturen ze niet lekker meer.
Motorbanden test Metzeler Roadtec 01
Ik heb er geen ervaring mee maar inmiddels is er een compleet nieuwe band de Metzeler Roadtec 01.
Na het lezen van het verslag loop ik er niet warm voor lijken erg op Z6, Z8.
Lees hier de Langduurtest Langeduurtest-metzeler-roadtec01
Motorbanden test Michelin Pilot Road 4 GT
Zelf geen ervaring met Michelin Pilot Road 4 GT maar vond een goed verslag.
michelin-pilot-road-4-gt-review/
Bridgestone BT023GT Persoonlijk geen goede ervaring mee (op mijn 2004 fjr), begon voor na 5.000 km al vreselijk te cuppen en na 7000 km kwam ik er geen bocht meer mee om. Zeer slechte, gevaarlijke banden, advies direct vervangen.
Ook op mijn nieuwe fjr 2016 is de voorband na 5000 km vreselijk gecupt en aan vervanging toe, ik nooit geen bt023 meer! Zeer slechte, gevaarlijke banden, advies direct vervangen.
BT023 GT op mijn oude fjr na 5000 km vreselijk aan het cuppen, vervroegd moeten vervangen.
Ik ervaar bij deze voorband na 7.000 km rare diepe slijtplekken, hoogte verschillen tussen profiel (cuppen), en sturen voelde na 5000 km al niet lekker meer, niet voor herhaling vatbaar.
Hierboven ook op mijn nieuwe fjr 2016 is de BT023 voorband na 5000 km vreselijk gecupt en aan vervanging toe, ik nooit geen bt023 meer!
Mijn nieuwe FJR1300AE 2016 is helaas voorzien van Bridgestone BT023 die de eerste paar duizend km niet onaardig sturen bogeonnen na 5000 km vreselijk te cuppen moest ze vervroegd vervangen.
Motorbanden, mijn ervaring, motorbanden test, problemen trillen cuppen |
Dunlop roadsmart 3 Mijn nummer 1 Dunlop RoadSmart 3 |
Dunlop roadsmart 2 Mijn nummer 2 Dunlop RoadSmart 2 |
Bandenspanning FJR Bandenspanning Controleren, Voor minimaal 2,7 en achter minimaal 2,9 |
Oorzaak vreselijk trillen in stuur na nieuwe banden gevonden |
Motorband-reparatieset Handig om bij je te hebben. |
Bridgestone BT023GT ZEER slechte ervaring BT023 vreselijk cuppen |
Home Motorbanden - Prijzen - Metzeler Michelin - Bridgestone - Pirelli - Conti Road Attack 2 evo |
Bridgestone T30GT ***** de opvolger van 023, ik heb er zelf geen ervaring mee, deze zou minder last moeten hebben van cuppen. Tim heeft deze op de fjr getest en heeft er 10.000 km mee gereden. Er had nog wel 2.000 km bij gekund maar de vakantie stond voor de deur. Cuppen was minimaal.
Hier trouwens nog zeer uitgebreid testverslag T30GT op fjr.
Pirelli Angel GT2A Globetrotter (jan) Ik heb mijn vierde set Pirelli Angels er nu onder. Topbanden! De GT2-A is natuurlijk weer verbeterd t.o.v. het oude model die vorig jaar nog testwinnaar was. Nu 11.000 km mee gereden en ik kan er eigenlijk nog wel 2000 km mee doen verwacht ik.
Hier nog zeer uitgebreid Test verslag Pirelli Angel GT2 2019 motorbanden.
Continental Road Attack 2 GT De Continental Road Attack 2 GT, 249,- die een wat mindere naam had bij regen en qua levensduur, maar wel goed stuurde. De opvolger, Road Attack 2 evo 279,- zou wel beter in de regen zijn, maar hier moeten we de test resultaten nog even afwachten, zie test filmpje verderop. Zie ook motorbanden test Langeduurtest-continental-road-attack-2-evo
Levensduur banden Dit is zeer afhankelijk van de rijstijl, zomer of winter en soort wegen, het merk en zal ergens tussen de 6.000 en 15.000 km liggen. Ik ben een rustige rijder, en had de ervaring dat meeste banden rond de 10.000 km de beste tijd wel gehad hebben en aan vervanging toe zijn, tot ik overstapte op de Dunlop Roadsmart 2.
Update, ik rijd nu op de Dunlop road smart 2 die na 16.000 km nog steeds redelijk goed stuurden en zeker nog 2000 km mee zouden kunnen voor woon werk verkeer! Maar voor genot en veiligheid kun je ze beter bij 15.000 km vervangen.
De tweede set RS 2 17.300 km mee gedaan, ik heb nu de Dunlop roadsmart 3 eronder.
Motorbanden, mijn ervaring, motorbanden test, problemen trillen cuppen |
Dunlop roadsmart 3 Mijn nummer 1 Dunlop RoadSmart 3 |
Dunlop roadsmart 2 Mijn nummer 2 Dunlop RoadSmart 2 |
Bandenspanning FJR Bandenspanning Controleren, Voor minimaal 2,7 en achter minimaal 2,9 |
Oorzaak vreselijk trillen in stuur na nieuwe banden gevonden |
Motorband-reparatieset Handig om bij je te hebben. |
Bridgestone BT023GT ZEER slechte ervaring BT023 vreselijk cuppen |
Home Motorbanden - Prijzen - Metzeler Michelin - Bridgestone - Pirelli - Conti Road Attack 2 evo |
Prijzen, dat kan per dealer/bedrijf nogal variëren, voor de fjr tussen 300,- en 475,- voor zelfde set banden all in.
Ook kun je kiezen je banden los via internet te bestellen en dan een dealer/bedrijf zoeken die ze wil monteren.
Mij teveel gedoe, ik heb inmiddels om de hoek bedrijf gevonden waar zij de banden leveren, monteren en goed uitbalanceren en ik mag dan zelf, op hun heftafel, mijn wielen verwijderen en terugplaatsen en ben dan 310,- voor de roadsmart 3 kwijt.
Ik ben ook wel eens bij Huybers motoren Schijndel geweest, ook zeer tevreden over, goed advies, prijs 310,- all in. Maar het is voor mij een uur rijden naar Schijndel dus ik kies voor hier om de hoek.
Onderstaande voorbeelden zijn voor FJR met de GT banden, kijk op hun website voor alle aanbiedingen.
Motorbanden actie prijzen met setprijs voordeel !! bij Huybersmotoren.nl/ Schijndel
Bridgestone BT 023 GT - FJR1300 setprijs vanaf € 199,- * is met losse wielen.
Bridgestone T31 GT - FJR1300 setprijs vanaf € 259,- * is met losse wielen.
Continental Road Attack 3 GT FJR1300 setprijs vanaf € 299,- * is met losse wielen.
Dunlop Road Smart 3 GT FJR1300 setprijs vanaf € 275,- * is met losse wielen. All in € 305,-
Michelin Pilot Road 4 GT FJR1300 setprijs vanaf € 299,- * is met losse wielen.
GRATIS - montage en balanceren op los wiel
Eigen motor service werkplaats en volgens afspraak ook Klaar terwijl je wacht -
* Kosten demonteren, monteren wiel: 12,50 per wiel en bij achterlaten oude band 2,50 per band milieuheffing.
* Voor actuele prijzen en meer info zie website! Huybersmotoren.nl/ Schijndel
Zie ook Langeduurtest-continental-road-attack-2-evo
Banden problemen. Slingeren en trillen in stuur, stuur slaat van links naar rechts.
Het komt wel eens voor na nieuwe banden (of bij oude versleten banden) dat het stuur van links naar rechts slaat en vreselijk trilt bij 70-90 km, alsof het stuur uit je handen wil slaan, oorzaak is bijna altijd dynamische onbalans.
De trilling kan kan diversen oorzaken hebben;
1. De band ligt niet goed in de hiel van de velg.
Belangrijk is de velgranden (hiel) goed schoon te maken, vaak zitten daar rubbersporen van de oude band.
De band goed insmeren met bandenvet en na montage even doorpompen tot 8 atmosfeer, de band schiet dan goed in de hiel van de velg.
2. Het uitbalanceren is heel belangrijk, niet alleen staties, maar staties en dynamisch uitbalanceren!!
Daar ligt 99 van de 100 keer de oorzaak! Veel bandendealers onderkennen dit probleem, balanceren alleen staties!
Alleen staties uitbalanceren is NIET voldoende!
De FJR heeft een zeer brede velg, wanneer je alleen staties uit balanceert en je al het lood* aan 1 kant op de velg plakt ontstaat er dynamische onbalans en trillen in het stuur, verdeel het lood links en rechts over de velg wanneer je niet in staat bent ook dynamisch uit te balanceren. Die dynamische onbalans is er overigens altijd, ga alleen naar een bedrijf waar ze statisch/dynamisch uitbalanceren, voor mijn fjr een noodzaak.
Ook op mijn nieuwe FJR1300AE ervaar ik trillen bij 80 km met de BT023, er zit ook geen enkel loodje op het voorwiel, uit laten balanceren bij de dealer maar dat hielp niet (bleek niet goed gebalanceerd, alleen staties!).
29-12-2016 Vandaag bij mijn vertrouwde bandenleverancier geweest voor de vermoede onbalans.
Eerst gemeten wat de onbalans was, bleek 20 - 20 gram. Met loodjes dealer eraf bleek het 20-10 (zoals ik hem bij de dealer bracht en zoals van fabriek zonder lood).
Opnieuw balanceren, nu zowel statisch als dynamisch uitgebalanceerd, nu 0 - 0 gram, proefgereden en alle trillingen zijn nu weg!
* De naam plaklood en lood wordt nog steeds gebruikt maar lood mag niet meer gebruikt worden omdat het schadelijk is voor het milieu, tegenwoordig wordt gegalvaniseerd staal als vervanger gebruikt.
3. Let er ook op dat het ventiel merkpunt op de band bij het ventiel hoort te zitten.
Dit bovenstaande (punten 1 en 2) hielpen bij mij toen ik na nieuwe banden ineens vreselijk last kreeg van trillen in het stuur en bij 70 km mijn stuur bijna uit mijn handen sloeg.
4. Er kan ook iets mis zijn met de nieuwe band.
Bandenspanning controleren
Zeer belangrijk, controleer iedere week de bandenspanning.
Maar beter is voor iedere rit en controleer de banden ook op of er geen scherpe voorwerpen in zitten.
FJR Voor minimaal 2,7 en achter minimaal 2,9
Te zachte banden geven op een rotonde het gevoel dat je naar de grond getrokken wordt, en op hogere snelheid in lange bochten wil de motor de bocht niet in.
Ik ervaar zelf dat bij o.a. Dunlop Roadsmart 2, een stugge harde band, 2,5 en 2,7 lekkerder stuurt, ik hoor dit van diversen fjr rijders.
En de RoadSmart 3 heeft de hoge spanning zeker nodig, zeker wanneer de band slijt (2,7 en 2,9), de roadsmart 3 is wel iets gevoeliger voor cuppen, ontstaat na 8 a 9000 km, rond de 11.000 ga je het een beetje voelen, inmiddels 12.500 km op gereden, kan nog wel 2 bij denk ik (vervangen na 14.600km).
Tegenwoordig moet je bij bijna elk tankstation betalen voor banden oppompen, ik liep bij de praxis tegen deze Michelin mini compressor aan, zeer handig voor auto en motor (bij praxis 44,- bij conrad 59,-)
Ook de Lidl heeft een minicompressor voor € 15,- in de aanbieding
https://www.lidl.nl/p/ultimate-speed-mini-compressor/p100344605
Let op! De standaard zekering van de aansluiting in je dashboardkastje is 3 A en gaat via het contactslot, voor de bandenpomp is dit te weinig (verbruikt 5A). Op mijn oude fjr had ik een directe aansluiting op de accu, en er 7,5 A in zitten, dit is tevens ook handig voor aansluiting van de de druppellader.
Voorgeschreven Type band FJR, moet voldoen aan deze maten en eisen:
Achter 180/55 ZR 17 M/C (73W) en Voor een 120/70 ZR 17 M/C (58W).
Motorbanden, mijn ervaring, motorbanden test, problemen trillen cuppen |
Dunlop roadsmart 3 Mijn nummer 1 Dunlop RoadSmart 3 |
Dunlop roadsmart 2 Mijn nummer 2 Dunlop RoadSmart 2 |
Bandenspanning FJR Bandenspanning Controleren, Voor minimaal 2,7 en achter minimaal 2,9 |
Oorzaak vreselijk trillen in stuur na nieuwe banden gevonden |
Motorband-reparatieset Handig om bij je te hebben. |
Bridgestone BT023GT ZEER slechte ervaring BT023 vreselijk cuppen |
Home Motorbanden - Prijzen - Metzeler Michelin - Bridgestone - Pirelli - Conti Road Attack 2 evo |